neděle 23. prosince 2018

(Ne)povedené makronky

Ahoj,
bylo to asi před měsícem když mně něco padlo, už jsem to psala sice v uvítacím článku, že se sem pokusím dávat když něco upeču. Ale mně to chytlo. Před dvěma týdny jsem poprvé zkoušela, opravdu poprvé, upéct makronky.

A povedlo se to tak na 33,3%. Upřímně katastrofa I. stupně.

Recept vám dám na konec článku.





Udělala jsem všechno podle receptu, bílky byli přes noc odleželé. Vyšlehat a dát na plech šly dobře. Měla jsem dva velké plechy a jeden poloviční. Všechno bylo v pohodě dokud jsem nedala makronky do trouby péct. A jelikož vím jakou má moje na troubu tak jsem říkala, dám to na 50°C - 100°C, protože ta trouba je 20 let stará a péče jako fík. No to bylo v pohodě. Tak jsem to dám dala, po chvilce makronky....ehm.... vyběhly? Prostě a jednoduše vystouply a vypadaly jako makronky.

Takhle vypadají makronky po 2-3 minutách v troubě:


No ale teď přišla ta špatná věc. První plech vypadal dobře. Makronky jsem hlídala 8 minut a po dalších 2 minutách mi mamka  říká: "Hele bez se tam podívat, asi to máš připálené."
A maminka má vždycky pravdu. Makronky se připálily. Během jedné minuty byly připálené.

Druhý plech byl naopak dopečený. Teda pár makronek bylo upečených, ale vážně pár. A ten třetí, ten malý plech byl akorát. To byl paradox. No z toho nedopečeného plechu bylo pár dopečených

Výsledek:

Na to, že jich bylo jenom deset, tak byly dobré



Recept:

Ingredience

  • 120 g jemně namletých mandl
  • 150 g moučkového cukru
  • 90 g bílků (cca ze 3 vajec, já je měla přes noc odleželé v lednici)
  • 50 g cukr krupice/krystal
  • potravinářské barvivo (já použila červené od DR. Oetker)
Krém
  • 250 g másla (bude stačit jenom 150 g - 170 g)
  • 100 g moučkového cukru (podle gramů másla, já dala 50 g - 70 g)
  • Vanilkové/nebo jiné aroma

Postup:
  1. Mleté mandle společně s moučkovým cukrem, rozmixujeme v mixéru. Mělo by to pak připomínat hladkou mouku.
  2. Bílky vyšleháme s krupicovým cukrem (Upřimně lepší je vyšlehat bílky a pak přidat krupicový cukr) do měkké pěny. přidáme barvivo a vyšleháme do pevného sněhu.
  3. Směs mandlí a cukru přes cedník přesejeme do sněhu a stěrkou smícháme. Ale sníh musí zůstat stále pevný.
  4. Těsto poté dáme na plech v kolečkách o průměru 4,5 cm. Lepší je mít na plechu pečící papír.
  5. Makronky necháme zaschnout - při doteku se nesmějí lepit na prst. Zasychání může trvat 30 - 60 minut. Záleží na vlhkosti prostředí.
  6. Trouba na 100 - 150°C, asi 5 - 10 - 12 minut. (Záleží jak dobře ta trouba peče. A hlídat aby se nepřipálily.)
  7. Máslo jsem si nechala povolit, s cukrem jsem ho rozšlehala do krému a přidala jsem vanilkové aroma.
Po vychladnutí jsem makronku slepila krémem (doporučuji cukrářkský pytlík nebo něco jiného, aby vám makronky nepopraskaly v ruce).



Tak to by bylo vše. Popřípadě, že jste recept zkusili, dejte vědět do komentářů.

A čau.

Žádné komentáře:

Okomentovat